Ιδιαίτερες ταυτότητες

Ιδιαίτερες ταυτότητες

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Απολογισμός της συμμετοχής του Κέντρου Ημέρας ΔΙΠΥΛΟ σε Διεθνές Συνέδριο στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας



Χριστίνα Δημητρέα - Ευγενία Λινού

ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ»

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Θεσσαλονίκη 24-26 Ιουνίου 2011



1. Συμμετοχή

1.1. Σκοπός

Σκοπός της συμμετοχής του Κέντρου Ημέρας στο Συνέδριο είναι η ανάπτυξη εξωστρέφειας και προϋποθέσεων συνεργασίας και ανταλλαγής επιστημονικής γνώσης αναφορικά με την εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων.

1.2. Στόχοι

Επιμέρους στόχοι ήταν:

προβολή του επιστημονικού έργου στο Κέντρο Ημέρας

διατύπωση διαπιστώσεων και προβληματισμών που έχουν προκύψει από τη συνεργασία με την ομάδα στόχου

επικοινωνία και η δικτύωση με φορείς και υπηρεσίες που δραστηριοποιούνται σε συναφείς τομείς

1.3. Μέσα

Οι τρόποι για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι και να πραγματωθεί ο σκοπός της συμμετοχής μας στο συνέδριο ήταν:

προετοιμασία και παρουσίαση δύο (2) εισηγήσεων και δύο (2) παρουσιάσεων αναφορικά α) με την εκπαίδευση της μουσουλμανικής κοινότητας, την πολιτισμική αποστέρηση και τη σχολική αποτυχία και β) με τον ρόλο του Κοινωνικού Λειτουργού και την προάσπιση δικαιωμάτων ευάλωτων ομάδων πληθυσμού.

ενδελεχής παρακολούθηση και συμμετοχή σε άλλες εισηγήσεις σε συναφή πεδία, καθ’ όλη τη διάρκεια του συνεδρίου.

παρουσίαση των εισηγήσεων

αλληλεπίδραση με τους άλλους συμμετέχοντες

αξιολόγηση της όλης διαδικασίας



2. Αξιολόγηση

2.1. Παρουσιάσεις:

Έγιναν παρουσιάσεις που αφορούσαν:

Α)

-Ιστορικά και αριθμητικά στοιχεία για τη ελληνική μουσουλμανική κοινότητα της Αθήνας

-Το χαμηλό status της κοινότητας από άποψη εκπαιδευτική και η σχέση του με τον κοινωνικό αποκλεισμό

-Τρεις έννοιες: ο λόγος, το κοινωνικό-μορφωτικό κεφάλαιο και η ταυτότητα, ως παράγοντες που σχετίζονται με τη σχολική αποτυχία και τον κοινωνικό αποκλεισμό

Μετά την παρουσίαση διατυπώθηκαν ερωτήματα που αφορούσαν την ομάδα-στόχου και τη δουλειά μας στο Κέντρο Ημέρας, κι ακολούθησε συζήτηση.

Β)

-Περιγραφή του πλαισίου εργασίας (πρόγραμμα ψυχαδέλφεια)

-Περιγραφή του ρόλου του Κοινωνικού Λειτουργού

-Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά Μουσουλμανικής Μειονότητας

-Δυσκολίες και προβλήματα στην άσκηση Κοινωνικής Εργασίας

-Προτάσεις σχετικά με την βελτίωση του τρόπου εργασίας του Κοινωνικού Λειτουργού στο πλαίσιο

Μετά την παρουσίαση διατυπώθηκαν ερωτήματα που αφορούσαν την ομάδα-στόχου και τη δουλειά μας στο Κέντρο Ημέρας, κι ακολούθησε συζήτηση.

2.2. Παρακολούθηση

Η παρακολούθηση αφορούσε τις εξής εισηγήσεις, από όπου κρατήθηκαν λεπτομερείς σημειώσεις:

-Σχολείο και έφηβοι χρήστες ναρκωτικών: μηχανισμός αποκλεισμού ή μηχανισμός κοινωνικής ένταξης

-Μεταβατικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

-Ο ρόλος του εκπαιδευτή σε θεραπευτικό περιβάλλον: προκλήσεις και δυσκολίες

-Η επανεκπαίδευση εφήβων και νεαρών ενηλίκων σε θεραπευτικό πρόγραμμα

-Πρόγραμμα υποστήριξης αλλόγλωσσων μαθητών στο μεταβατικό στάδιο από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

-Συμβουλευτική παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών. Οι αντιλήψεις των δασκάλων.

-Ισλάμ και μουσουλμάνοι στην εκπαίδευση.

- Διαπολιτισμικό Θεατρικό

-Σχολική επιτυχία μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο

-Μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη: εκπαιδευτικοί προβληματισμοί.

-Υγιές σχολείο και ναρκωτικά: στάσεις και αντιλήψεις μαθητών σε θέματα χρήσης ουσιών

-Το κοινωνικό-ψυχολογικό προφίλ των παραβατικών ανηλίκων χρηστών στην Ελλάδα

-Πρόληψη: θεσμός συνεργασίας, έκφρασης και δημιουργίας στη σχολική κοινότητα

-Βιωματικό εργαστήριο για τη συμβουλευτική και τη θεραπεία εφήβων χρηστών χασίς.

-Μητέρες σε ομάδες υψηλού κινδύνου και τα βρέφη τους

-Εξαναγκασμός ή κινητοποίηση: τι θα φέρει την αλλαγή;

-Πολυπολιτισμός και μειονοτικοί εθνικισμοί: προβληματικά μοντέλα διαχείρισης της ετερότητας στην ελληνική εκπαίδευση

-Η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.

-Παρουσίαση αποτελεσμάτων εργαστηρίου ανάγνωσης και δημιουργικής γραφής στο ΣΔΕ Κορυδαλλού

Το προφίλ των εκπαιδευόμενων των ΣΔΕ. Το παράδειγμα του ΣΔΕ Πάτρας.

-Επανένταξη αποφυλακισμένων γυναικών στην ελληνική κοινωνία.

-Νομοθετικές προσπάθειες μεταναστευτικής πολιτικής

-Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα και μετανάστευση

-Αξίες και προσδοκίες εθνικά διαφορετικών γονέων για το σχολείο και την κοινωνική ένταξη

-Αστική γεωγραφία του κοινωνικού αποκλεισμού: Συσχετίσεις χρήσης ουσιών και υποχρεωτικής μετανάστευσης

-Προσεγγίσεις και σχέσεις ανάμεσα στον κοινωνικό αποκλεισμό, τις κοινωνικές ανισότητες και την τοξικοεξάρτηση

-Χρήση ουσιών και κοινωνικός αποκλεισμός: Μια αμφίδρομη σχέση

-Νέες μορφές κοινωνικής ευπάθειας : Το φαινόμενο των NEETS (Young people – not in Education, Employment or Training)

-Η συμβουλευτική απασχόλησης και η συμβολή της στην κοινωνική ενσωμάτωση των ευάλωτων ομάδων

-Συμβουλευτική και κοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων με χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου (ΧΝΑ) καθώς και των οικογενειών τους

-Συμβουλευτική στήριξη των ηλικιωμένων κατά τη μετάβαση από την απασχόληση στη συνταξιοδότηση

-Εκπαίδευση και συμβουλευτική υποστήριξη κρατουμένων

-Όχι για μένα ,…αλλά για τη φουκαριάρα τη μάνα μου». Μια συστημική ματιά στη δουλειά με έφηβους χρήστες χωρίς αίτημα

-Η δραματοθεραπεία και το παιχνίδι των ρόλων στη συμβουλευτική πρακτική κατά την κοινωνική ένταξη ευάλωτων ομάδων - ΑΜΕΑ

-Βιωματικό εργαστήριο για τη συμβουλευτική προσέγγιση ανέργων: Ανάπτυξη δεξιοτήτων

-Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων στις μαθησιακές διαδικασίες κοινωνικά ευάλωτων ομάδων

-Ο εκπαιδευτικός και η παιδαγωγική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

-Εκπαίδευση εκπαιδευτών ευάλωτων ομάδων στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης

-Ο ρόλος του νοσηλευτή στα ιατρεία ουσιοεξάρτησης της 5ης ΥΠΕ και η ενδυνάμωση του ρόλου τους

2.3. Δικτύωση

Έγινε δικτύωση με επαγγελματίες από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Κορυδαλλού, το ΚΕΘΕΑ κ.ά.

2.4. Διάχυση υλικού

Οι εισηγήσεις με θέμα: α) την εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων, την πολιτισμική αποστέρηση και τη σχολική αποτυχία και β) τον ρόλο του Κοινωνικού Λειτουργού και την προάσπιση δικαιωμάτων ευάλωτων ομάδων πληθυσμού θα δημοσιευτούν στην έκδοση με τα πρακτικά του συνεδρίου, καθώς και στο ιστολόγιο του Κέντρου Ημέρας: www.mousoulman-klimaka.blogspot.com.

Δευτέρα 4 Ιουλίου 2011

Γιορτή λήξης σχολικού έτους 2010-2011 & έναρξης θερινών δράσεων




Το Κέντρο Ημέρας «ΔΙΠΥΛΟ» γιόρτασε την Πέμπτη 30/6/2011 με τους μικρούς του φίλους τη λήξη του σχολικού έτους 2010-2011 και την έναρξη των θερινών δράσεων.

Η σχολική χρονιά που πέρασε χαρακτηρίστηκε από την αύξηση των αιτημάτων από πλευράς σχολείων αλλά και γονέων, για ψυχοκοινωνική στήριξη μαθητών.

Τουλάχιστον δέκα καινούργια παιδιά με τους γονείς τους προσήλθαν φέτος στο ΔΙΠΥΛΟ και εντάχτηκαν στα προγράμματα του Κέντρου, λαμβάνοντας συμβουλευτική, εμψύχωση και στήριξη, με θετικά αποτελέσματα, (για περισσότερες πληροφορίες, βλ. απολογισμό Ψυχοπαιδαγωγικής Υπηρεσίας 2010-2011).

Αξιοσημείωτο γεγονός τη χρονιά που πέρασε ήταν και η εντατικοποίηση της συνεργασίας με τα σχολεία της περιοχής, στο πλαίσιο της εκστρατείας του Κέντρου Ημέρας για τη σχολική ενσωμάτωση και πρόοδο των παιδιών της κοινότητας∙ γεγονός που συντέλεσε στην επιτυχή διαχείριση περιστατικών που χρήζουν -περαιτέρω του σχολείου- παρέμβασης. Η συνεργασία αυτή οπωσδήποτε θα συνεχιστεί και κατά τη νέα σχολική χρονιά, συμβάλλοντας έτσι στην αναπλήρωση της ανάγκης στα σχολεία για επαγγελματίες της ψυχικής υγείας, που οι εκπαιδευτικοί πολλάκις εξέφρασαν στις συναντήσεις μας.

Έχοντας αντιληφθεί τη σπουδαιότητα της παιδείας ως μέσον αλλαγής των δυσμενών κοινωνικών συνθηκών που ταλανίζουν ευάλωτες ομάδες –εν προκειμένω, τη μουσουλμανική κοινότητα-, η Ψυχοπαιδαγωγική Υπηρεσία του Κέντρου Ημέρας θα συνεχίσει και τη νέα σχολική χρονιά, με ενισχυτική διδασκαλία και δημιουργική απασχόληση, με συμβουλευτική γονέων, με προγράμματα εμψύχωσης και δράσεις ενημέρωσης - ευαισθητοποίησης, καθώς και με τακτική παρουσία στο χώρο του σχολείου, να συνδράμει παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς στο δύσκολο έργο τους, με στόχο τη βέλτιστη δυνατή πορεία τους στην εκπαίδευση.


Έως τότε, το καλοκαίρι θα περάσει για παιδιά (και μεγάλους) όσο το δυνατόν πιο δροσερά και ανάλαφρα, αλλά και εκπαιδευτικά. Με όχημα τη δημιουργική απασχόληση (προβολές ταινιών και συζήτηση, κατασκευές, θεατρικό παιχνίδι κ.ά.) στοχεύουμε να αποφορτιστούν τα παιδιά, να μάθουν παίζοντας, να ανακαλύψουν το σώμα τους και το συναισθηματικό τους κόσμο, να προβληματιστούν και να ασκήσουν τη φαντασία τους. Γενικά, επιθυμούμε μέσα από την τέχνη, την ελεύθερη έκφραση και το παιχνίδι να αναπτύξουν ολιστικά ποιότητες της προσωπικότητάς τους, που θα τα ενισχύσουν τόσο στο σχολείο, όσο και γενικότερα στην κοινωνική τους ζωή.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Τετάρτη 1 Ιουνίου 2011

Αναδημοσίευση άρθρου από το nooz.gr: "Υπ. Παιδείας: Νέα «αρχιτεκτονική» της μειονοτικής εκπαίδευσης"


ΑΘΗΝΑ 31/05/2011

Τα πρώτα βήματα υλοποίησης του σχεδίου για μια νέα «αρχιτεκτονική» της μειονοτικής εκπαίδευσης, που στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές της μειονότητας και στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, κάνει το υπουργείο Παιδείας।


Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ήδη η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) έχει καταργηθεί με νόμο. Οι εκπαιδευτικοί του μειονοτικού προγράμματος θα είναι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Οι φοιτητές που θα προέρχονται από τη μειονότητα θα εισέρχονται στο Τμήμα με ποσόστωση και θα ακολουθούν ειδικό πρόγραμμα σπουδών επιλογής, που θα τούς παρέχει ισότιμο με τους υπόλοιπους φοιτητές πτυχίο, αλλά και το δικαίωμα να διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία.

Όπως επισημαίνει η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας Φ. Γεννηματά, «με την κατάργηση της ΕΠΑΘ και την ανωτατοποίηση των προσόντων των εκπαιδευτικών, υλοποιούμε την εξαγγελία του πρωθυπουργού και απαντάμε θετικά στο διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας της Θράκης».

Το Υπουργείο Παιδείας θέτει ως στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων μειονοτικών σχολείων, τουλάχιστον 4θεσια, με στόχο τα 6θεσια.

Σήμερα, τα περισσότερα μειονοτικά δημοτικά σχολεία είναι διθέσια, με μικρό αριθμό μαθητών και αντικειμενικές δυσκολίες για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σύγχρονων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

«Διαμορφώνουμε νέες συνθήκες, σε σχέση με τη στελέχωση, προκειμένου να λειτουργήσουν σχολεία που να μπορούν να αποτελέσουν, στο εγγύς μέλλον, σημεία αναφοράς για την αναδιάταξη του τοπικού εκπαιδευτικού χάρτη, τόσο ως σχολεία υποδοχής παιδιών της ευρύτερης περιοχής αλλά και ως μοντέλα - πρότυπα για αντίστοιχες πρωτοβουλίες» προσθέτει η αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας.

Στην περιοχή της Θράκης τα φαινόμενα της σχολικής διαρροής, της σχολικής αποτυχίας και της μη ολοκλήρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι κοινωνικά προβλήματα, με αυξημένη επίδραση στην αναπτυξιακή προοπτική κάθε περιοχής. Με αυτό το δεδομένο, το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στον ορισμό Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), στη Θράκη και καταρτίζει πρόγραμμα υποστηρικτικών ενεργειών, με αποδέκτη το σύνολο των μαθητών της περιοχής.

Η Αναπληρώτρια Υπουργός κατέληξε λέγοντας ότι στόχος είναι η αξιοποίηση «και η συνέργεια όλων των επιμέρους εκπαιδευτικών - παιδαγωγικών δράσεων που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένου προγράμματος τοπικής παρέμβασης για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όλους τους μαθητές. Συνδέουμε, στο πλαίσιο των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας, σε τοπικό επίπεδο, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που μπορούν να συνεισφέρουν βιώσιμα την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους, υλοποιώντας συμπληρωματικές δράσεις, όπως αυτές της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, της συμβουλευτικής και της Διά Βίου Μάθησης».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Μ. Παπουτσάκη

Τρίτη 19 Απριλίου 2011

2η Συνάντηση Γονέων στο Διαπολιτισμικό Κέντρο «Δίπυλο»


Την εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη σχολική ενσωμάτωση και πρόοδο των Μουσουλμανοπαίδων, την ξεκίνησε το περασμένο φθινόπωρο το «Δίπυλο», με σκοπό να εγείρει προβληματισμό και να προκαλέσει διάλογο μεταξύ της μουσουλμανικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και των πολιτικών και άλλων φορέων που μετέχουν στην εκπαίδευση των παιδιών.


Η ανάγκη για μια τέτοιου τύπου δράση προέκυψε από την καθημερινή επαφή με τους μουσουλμάνους μαθητές και τα ποικίλα μαθησιακά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο ελληνικό σχολείο. Γενικότερα, πυρήνας του προβληματισμού όλων αποτελεί η δυσχερής ένταξή τους στο σχολικό γίγνεσθαι, η οποία αποτελεί κομβικής σημασίας παράγοντα τόσο για την απρόσκοπτη και υγιή ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους και την ομαλή ένταξή τους στο κοινωνικό σύστημα, όσο και για τη βελτίωση των εφοδίων που θα τους καταστήσουν παραγωγικούς στην αγορά εργασίας.

Η δε σύγκριση της απόδοσης των μουσουλμανοπαίδων με εκείνη των επίσης αλλόγλωσσων παιδιών των μεταναστών που πλέον φοιτούν σε όλα τα ελληνικά σχολεία και δείχνουν να προσαρμόζονται και να αποδίδουν καλύτερα, καταδεικνύει ότι πέρα από τον ανασταλτικό παράγοντα της γλώσσας, πρέπει να υπάρχουν και άλλοι προς διερεύνηση λόγοι, που δυσχεραίνουν την επιθυμητή εξέλιξη των παιδιών στο σχολείο.

Για τους λόγους αυτούς, την Τετάρτη 6/4 έλαβε χώρα η 2η συνάντηση γονέων στο Κέντρο Ημέρας, με σκοπό να συζητήσουμε όλοι μαζί –εκείνοι ως γονείς και εμείς ως εκπαιδευτικοί και ψυχολόγοι που δουλεύουμε για να αυξήσουμε τη μαθησιακή ετοιμότητα και την επίδοση των παιδιών στο σχολείο- πιθανά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και με το σχολείο. Εκ μέρους μας άκουσαν τη δική μας άποψη για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο: Πέρα από τη διγλωσσία -η οποία, αν γίνει αντικείμενο σωστού χειρισμού, από «πρόβλημα» μπορεί να εξελιχθεί σε εφόδιο των παιδιών για το μέλλον-, υπάρχει αθέλητη ολιγωρία εκ μέρους των γονέων να «στρώσουν το έδαφος», πάνω στο οποίο θα καλιεργηθούν και θα ανθίσουν οι καρποί της γνώσης. Αντίστοιχα υπάρχει και μια σειρά από ενέργειες, στις οποίες αν προβούν οι γονείς, θα βοηθούν περισσότερο τα παιδιά τους στην αντιμετώπιση των σχολικών υποχρεώσεων. Θεμέλιο και στόχος οποιασδήποτε κίνησης εκ μέρους του γονιού οφείλει να είναι το «μεγάλωμα» της αγάπης του παιδιού για τη γνώση και τα το σχολείο, το οποίο, σαν ένα μικρό βλαστό, το «ποτίζουμε» καθημερινά, όντας για τα παιδιά μας πρότυπα και σύμμαχοι στο δύσκολο εγχείρημά τους, παρέχοντάς τους όσο γίνεται πιο βοηθητικά ερεθίσματα.

Στο πλαίσιο αυτό, θέματα όπως η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης του γονέα για να αντοποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του ρόλου του, η διευκόλυνση της επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς, η αναφορά σε μεθόδους διαπαιδαγώγησης και ανατροφής των παιδιών, η διαχείριση της δικής τους ‘’σχολικής εμπειρίας’’ και η δημιουργία κινήτρου για μάθηση στα παιδιά, η καλλιέργεια στοιχείων της δικής τους πολιτισμικής κληρονομιάς και η ενσωμάτωση (από πλευράς τους) στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και η αναφορά στα δικά τους πολιτισμικά πρότυπα με τα οποία οργανώνουν τη ζωή τους, αποτέλεσαν τα θέματα της σημερινής μας διαπραγμάτευσης.

Η ανταπόκριση των γονέων υπήρξε σημαντική Με τη συμμετοχή τους και τις απόψεις που εξέφρασαν μας κατέστησαν φανερή και τη δική τους αμηχανία απέναντι στις απαιτήσεις που εμφανίζει ο γονεϊκός τους ρόλος∙ αμηχανία που μέχρι τώρα τη θεωρούσαν φυσιολογική και ανυπέρβλητη. Ειδικά σε ό,τι αφορά το σχολείο, σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και το γεγονός ότι και οι ίδιοι είναι αναλφάβητοι, καθώς και το γεγονός ότι η καθημερινή πίεση για την κάλυψη των υλικών αναγκών δεν τους αφήνει το χρόνο και τη διάθεση για ποιοτική συνύπαρξη και «διάλογο» με τα παιδιά τους. Ωστόσο, σε όλο και μεγαλύτερο ποσοστό και με ολοένα αυξανόμενη ένταση συνειδητοποιούν τα οφέλη της μόρφωσης και είναι διατεθειμένοι να «επιμείνουν» προς αυτήν την κατεύθυνση, ώστε τα παιδιά τους να έχουν μια όσο το δυνατόν «καλύτερη τύχη» στο σχολείο και στη ζωή.